Appartement - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Eline Raterink - WaarBenJij.nu Appartement - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Eline Raterink - WaarBenJij.nu

Appartement

Door: Eline Raterink

Blijf op de hoogte en volg Eline

15 Februari 2014 | Marokko, Marrakesh

We hebben eindelijk een appartement gevonden, het was de eerste die we bezocht hadden achter Jardin Majorelle (het blauwe huis van Yves Saint Laurent), dus er komen hier wel veel toeristen langs. Voor mij is het nu nog 15 minuutjes lopen naar werk, dus ik kan tussen de middag naar huis om te eten.

Het ging alleen wel weer op z'n Marokkaans. De man wou eerst 6000dirham hebben (delen door 10, dan heb je het in euro's). De man van Gemma (waar Angela stage loopt) had het afgedongen naar 4200 dirham per maand incl. gas water en licht. Dus gisteren zijn we wezen betalen, 1 maand huur en 1 maand borg. Vandaag zijn we verhuist, maar toen wou de man ineens dat we 4000 per maand betalen en gas/water/licht apart.

Helaas is het wel wat krakkemikkig, de kraan in de keuken blijft lekken, er is niet schoongemaakt (wat wel beloofd was, dus dat gebeurd morgenvroeg), de keukenkastjes vallen er bijna af en missen deurknoppen, de deurklinken vallen eruit en het raam kan niet dicht, omdat er schroeven in zitten. Maar we hebben wel uitzicht en daar betaal je schijnbaar voor dus! Gelukkig zit er om de hoek wel een grote supermarkt, maar voor de gene die dachten dat Marokko goedkoop was: dat valt zwaar tegen, want alleen het water is goedkoop. Verder is het te vergelijken met Nederland en zelfs nog wat duurder soms.

Als alles er iets beter uit ziet zal ik foto's plaatsen.

• 15 Februari 2014 - 20:37

Anita:

Hoop dat jullie je draai toch kunnen vinden in het appartement. Is gelukkig naar voor 5 maanden. Maar jammer dat hij de prijs ineens veranderde. Zal wel geld hebben geroken..maar hoop dat jullie stage nu voorspoedig gaat en jullie draai kunnen vinden. X Anita

• 18 Februari 2014 - 13:25

Oma Henny:

Eline Hartelijk Gefeliciteerd ,ik hoop dat je toch ondanks alle woonproblemen een leuke dag heb maak er wat van .groetjes en liefs oma Henna

• 18 Februari 2014 - 21:19

Annie :

Hallo Eline gefeliciteerd met je verjaardag , en drink er maar een op