Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Eline Raterink - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Eline Raterink - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek

Door: Eline Raterink

Blijf op de hoogte en volg Eline

31 Januari 2014 | Nederland, Hengelo

Op verzoek van mama, die nu al niet kan wachten op mijn verhalen, hier mijn eerste verslag.

Volgende week zaterdag (8 Februari) vertrek ik samen met Angela naar Marrakech. Ik ga stage lopen bij Atlas Elite, een afdeling van de touroperator Atlas Voyages. Ze bieden (zeer) luxe reizen aan voor toeristen die naar Marokko komen. Ik weet nog niet precies wat ik mag gaan doen, maar dat wordt hopelijk snel duidelijk. Mijn manager zei tijdens een telefoongesprek dat het in ieder geval vertaalwerk voor de website is en dat ik waarschijnlijk gasten van het vliegveld mag halen en naar de accommodaties mag brengen. Het zijn in ieder geval wel hele diverse taken. Angela gaat stage lopen bij Souk Cuisine. Dit is van een Nederlandse vrouw die kookworkshops geeft aan toeristen. Toeristen gaan dan eerst de souks (Afrikaanse markt) op om alle ingrediënten te kopen samen met Angela, en vervolgens gaan ze Marokkaans koken met Marokkaanse vrouwen. Erg leuk, want dit hebben we tijdens de studiereis in April vorig jaar ook gedaan. Hopelijk mag ik hier ook regelmatig een vorkje meeprikken.

En dan ons appartement... Tot op de dag van vandaag hebben we nog niks. Vorige week kregen we een appartement aangeboden, maar die had maar één slaapkamer met een tweepersoonsbed, en hoe aardig we elkaar meestal ook vinden, dit zagen we niet zo zitten. Maar op ons verzoek om een appartement met twee slaapkamers is nog niet gereageerd. Het meisje dat afgelopen half jaar stage heeft gelopen bij Atlas Voyages in Casablanca en het meisje dat er vorig jaar stage liepen kregen hun appartement pas 3 dagen voor vertrek te horen. Dezelfde persoon regelt voor ons een appartement, maar dan in Marrakech. Dus we maken ons ondertussen niet zoveel zorgen meer.

Vandaag heb ik mijn laatste toets gehad en gehaald (een Spaanse presentatie). Dus vanaf nu kan ik echt beginnen met mijn 2 koffers inpakken. 1 koffer puilt al uit met alles wat ik heb gehamsterd bij de Kruidvat de laatste tijd. Ik zal namelijk niet weten of ze onze hollandse producten ook daar hebben, dus ik neem maar een extra koffer mee. Verder begint er nou een week van afscheid nemen. Morgenavond komen mijn vriendinnen en zondagmiddag komt de familie/buurt en dan zijn er nog allemaal losse adresjes waar ik langs moet.

Aangezien we op toeristenvisa naar Marokko gaan, moeten we na 3 maanden een keer terug naar Nederland. De planning tot nu toe is om eind april terug te komen, want dan gaat mijn grote neef trouwen en is mijn grote kleine broertje jarig.

Voor degene die een mail willen ontvangen als er een volgende blog van mij verschijnt: ik zag dat er links ergens staat dat je je kan aanmelden voor de mailinglist. Ik heb ook aangeklikt dat er een melding op Facebook komt. Hopelijk werkt dat.

Groetjes,
Eline

  • 31 Januari 2014 - 20:33

    Anita:

    Hoi Eline,

    Heel veel plezier en leerzame stage! Geniet ervan.

    Groetjes uit Eerbeek

  • 31 Januari 2014 - 21:59

    Lieke En Rob:

    Lieve Eline,

    Wij wensen je heel veel succes en vooral veel plezier in Marrakech! We vinden het heel leuk om te lezen dat je in april terug komt voor onze bruiloft!
    Doe voorzichtig en tot gauw!

    Liefs,
    Rob en Lieke

  • 01 Februari 2014 - 08:01

    Anita Raterink:

    Wij wensen je in Marrakech een fijne en leerzame tijd.
    En kijken uit naar je reisverslagen.
    Liefs Bert & Anita

  • 01 Februari 2014 - 11:13

    Christien Ferrari:

    Een hele goede en leerzame tijd toegewenst, veel plezier! Groetjes van Christien

  • 04 Februari 2014 - 12:42

    Herman En Gerda Gosselink:

    Een mooi begin van jouw stageperiode. Als buren is het fijn om te zien en te horen waar je naar toe gaat en wat je er doet. Een mooie stage gewenst.
    Herman en Gerda Gosselink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 631
Totaal aantal bezoekers 12176

Voorgaande reizen:

01 November 2014 - 13 November 2014

Suriname studiereis

08 Februari 2014 - 24 Juni 2014

Stage Marrakech

Landen bezocht: